عکاس مطرح بین المللی: دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها فضایی تعامل را برای هنرمندان ایجاد کرده است

محمد آهنگر، دبیر بخش عکس دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در گفتگو با مرکز رسانه این سوگواره، برگزاری کارگاه های آموزشی را قدمی مثبت در جهت شناسایی استعدادهای درخشان هنری در استان دانست و بیان کرد:دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها جزو معدود سوگواره هایی است که ضمن برگزاری کارگاه تعامل بیشتری را با هنرمندان برقرار می کند، متاسفانه کمبود امکانات در برخی از شهرستان ها سبب شده تا هنرمندان قادر به برقراری ارتباط جهت ارتقاء سطح هنری خود با پیشکسوتان نباشند از این رو برپایی چنین کارگاه هایی افزون بر کشف استعدادهای هنری جوانان مستعد سبب می شود تا این افراد به دنیای حرفه ای هنری قدم بگذارند.

آهنگر که تاکنون ٣ کارگاه تخصصی را در شهرستان های بهبهان، اهواز و مرز بین المللی شلمچه برگزار کرده است، عنوان داشت: برای نخستین بار در استان کارگاه عملی عکاسی را در پایانه مرزی شلمچه با حضور عکاسان آفتاب برگزار کردم که بازخوردهای بسیار خوبی داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از هنرجویان دوربین عکاسی حرفه ای نداشتند، بیشتر آموزش ها را به سمت عکاسی حرفه ای با موبایل بردیم؛ زیرا بهترین دوربین همان گوشی موبایل است که همیشه همراه ماست.

این عکاس نامدار بین المللی ادامه داد: هنرجویان علاقه مند نباید پس از حضور در کارگاه رها شوند و آموزش های آنان تا برگزاری جشنواره یا سوگواره سال آینده تعطیل شود؛ آموزش باید مداوم باشد.

آهنگر ضمن تقدیر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت همکاری در اجرای کارگاه های آموزشی تصریح کرد: تا این لحظه بیش از هزار عکس به سوگواره ارسال شده است اما باتوجه به اینکه برخی از عکاسان در ارسال اثر تعلل می کنند؛ انتظار می‌رود آثار بیشتر با کیفیت بهتری در روزهای آتی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: با توجه به سیاستگذاری سوگواره امسال افتخار حضور سامر الحسینی، عکاس عتبه عباسیه را در جمع داوران داریم.

دبیر بخش عکس دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها گفت: دومین سوگواره پایتخت موکب‌ها هنوز نوپا است و زیرساخت های لازم برای بخش بین المللی آماده نیست اما اشتیاق هنرمندان عراقی و لبنانی تا این لحظه سبب شد آثارشان را به این سوگواره ارسال کنند.

آهنگر در پایان اظهار کرد: به لطف خدا میزان استقبال هنرمندان از این سوگواره بسیار خوب بوده است و امیدواریم این سوگواره مقدمه ای برای دریافت آثار فاخر اربعینی از سراسر دنیا باشد.