عکاس و مستندساز اصفهانی عنوان کرد: ضرورت راه اندازی موکب سوگواره پایتخت موکب ها در مسیر پیاده روی اربعین

روح الله جوانی با اشاره به ضرورت بازتاب راهپیمایی عظیم اربعین با زبان هنر گفت: هنرمندان رساترین و گویاترین داستان اربعین را روایت می­ کنند و برگزاری سوگواره پایتخت موکب ها به همت و ابتکار هنرمندان خوزستانی می تواند تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ اربعین، ماندگاری آن و نیز عمق بخشی به تاثیرات این زیارت بر زندگی جاری مردم داشته باشد.

وی افزود: اگرچه برگزار این سوگواره بارقه ای از امید را در دل ما روشن کرده است اما ما هنوز نتوانسته ایم به اندازه قطره ای از دریای ظرفیت‌ها و توانایی‌های هنر عکاسی به منظور ترویج معارف اربعین حسینی استفاده کنیم.

جوانی در ادامه ضمن تقدیر از حرکت شایسته عوامل سوگواره پایتخت موکب ها در چاپ آثار منتخب دوره نخست این سوگواره گفت: چاپ آثار هنرمندان برگزیده سال گذشته در مسیر پیاده روی اربعین در مرز چذابه حرکت بسیار جالب، بدیع و دل انگیزی بود که خستگی را از تن مان در آورد با این حال امیدواریم برای سال های آتی تمهید بهتری برای انتشار این آثار اندیشیده شود.

این عکاس و مستند ساز اصفهانی اضافه کرد: یکی از کارهایی که ضرورت اجرای آن به شدت احساس می شود برپایی موکبی برای این سوگواره در مسیر پیاده روی اربعین است که بی شک می تواند ثمرات ارزش مندی داشته باشد.

وی همچنین افزود: این آثار زمانی می تواند موثر باشد که به صورت گسترده و مناسب در اختیار مخاطب قرار گیرد و البته که مخاطبین ما فقط زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام نیستند و همه ی مردم باید ابعاد شگرف این حماسه را ببینید و با آن آشنا شوند.