مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان؛ هیئت اجرایی سوگواره پایتخت موکب‌ها در خوزستان با سلاح روایتگری صحیح و خلاقیت به میدان آمده است

به گزارش روابط عمومی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها، جلسه هماهنگی هیئت اجرایی سوگواره پایتخت موکب‌ها با حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مرکز رسانه استان برگزارشد.

در ابتدای این دیدار حمیدرضا بهوندی، دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان توضیحاتی پیرامون چگونگی برگزاری این سوگواره در استان و فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ اظهار داشت: به لطف خداوند متعال کار سوگواره موکب ها در خوزستان به گروهی سپرده شده است که به خوبی کار را پیش می برند و مدل نوع فعالیت آن ها ویژه است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، مهمترین ویژگی این سوگواره را مردمی بودن آن دانست و بیان کرد: مردم می‌توانند روایت صحیح، ساده و دلنشین را ارائه کنند، کار باید به گونه ای دنبال شود که دستگاه ها در سایه قرار گیرند و ظرفیت های مردمی به میدان بیایند و کار را پیش ببرند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص احیاء مدل جهاد سازندگی می فرمایند؛ جهاد سازندگی گام دومی را می خواهیم که هیچ حصاری دور خود نمی کشد، اگر توانستید حصارها را کنار بگذارید و جمعیت مردم را پای کار بیاورید، آن موفقیت است به لطف خداوند متعال امسال در پایتخت موکب ها به جایی رسیدیم که جمعیت مردمی پای کار آمده و آنچه که می بینیم سراسر محبت و ایثاری است که مردم خوزستان در کنار مردم عراق انجام می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ با بیان اینکه دلیل ملی شدن سوگواره پایتخت موکب‌ها این است که نمی خواهیم حصاری دور استان بکشیم، تصریح کرد: با تمام توان پای سوگواره مردمی پایتخت موکب ها هستیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز داشت: امروز جنگ بر سر روایت ها است؛ اگر ما روایتگر نباشیم دشمن این کار را می کند و اگر فضایل موکب داری در اربعین را روایت نکنیم از روایت های دشمن آسیب خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه روایتگری مثبت و دلدادگی مردم خوزستان برای اهل بیت (ع) و اسلام ناب نشان داده شود؛ خاطرنشان کرد: با روایتگری صحیح، شبهات اعتقادی و نگاه های کوچکی که در شأن مردم خوزستان نیست از ذهن ها خارج می شود زیرا مردم خوزستان کسانی هستند که در مقابل دشمن ایستادند و نباید مورد شبهه اعتقادی قرار بگیرند، این مردم با پای کار آمدنشان در اربعین نشان دادند که دلداده و پای کار اهل بیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ اظهار داشت:از زحمات هیئت اجرایی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان که با روایتگری صحیح، خلاقیت و ابتکار به میدان آمده است، تشکر می ‌کنم این کار سبب شده تا اعتماد هنرمندان نسبت به این سوگواره افزایش یابد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم که خداوند متعال توفیق خدمتگزاری در دستگاه اهل بیت (ع) را از ما نگیرد.